misiÓn misiÓnedicionpoliticasocial.xunta.gal/.../formacions/mision_vision_valores.… · misión,...

2
Misión, Visión e Valores na xestión do sistema para a autonomía e atención á dependencia na Comunidade Autónoma de Galicia Misión, Visión y Valores en la gestión del sistema para la autonomía y atención a la dependencia en la Comunidad Autónoma de Galicia De acordo coa Lei 39/2006, do 14 de decembro, de promoción da autonomía persoal e atención ás persoas en situación de dependencia (BOE n.º 299 do 12.12.2006) e coa normativa autonómica vixente, o principal obxectivo dos nosos servizos é, xunto coa prevención das situacións de dependencia e a promoción da autonomía persoal, a atención ás persoas en situación de dependencia e promover o seu acceso aos recursos e dispositivos asistenciais recollidos na Carta de Servizos da Secretaría Xeral de Política Social, da Consellería de Traballo e Benestar (Xunta de Galicia). A súa razón de ser é asegurar que tanto os procesos de valoración e recoñecemento da situación de dependencia, coma a correspondente asignación de servizos e prestacións, se realicen no tempo e na forma que establece a normativa e sempre de acordo cos principios de eficacia, eficiencia e equidade. O fin último é estruturar e coordinar un conxunto de servizos e procesos, cos que se pretende contribuír, de xeito efectivo, a mellorar a calidade de vida e o benestar das persoas en situación de dependencia e das súas familias. De acuerdo con la Ley 39/2006, del 14 de diciembre, de promoción de la autonomía personal y la atención a las personas en si- tuación de dependencia (BOE nº. 299 del 12.12.2006) y con la normativa autonómica vigente, el principal objetivo de nuestros servicios es, junto con la prevención de las situaciones de dependencia y la promo- ción de la autonomía personal, la atención a las personas en situación de dependen- cia y promover su acceso a los recursos y dispositivos asistenciales recogidos en la Carta de Servizos de la Secretaría Xeral de Política Social , de la Consellería de Traba- llo e Benestar (Xunta de Galicia). Su razón de ser es asegurar que tanto los procesos de valoración y reconocimiento de la situación de dependencia, como la correspondiente asignación de servicios y prestaciones, se lleven a cabo en el tiempo y en la forma que establece la normativa y respetando siempre los principios de eficacia, eficiencia y equidad. El fin último es estructurar y coordinar un conjunto de servicios y procesos, con los que se pretende contribuir, de manera efectiva, a mejorar la calidad de vida y el bienestar de las personas en situación de dependencia y de sus familias. MISIÓN MISIÓN

Upload: others

Post on 20-Jul-2020

3 views

Category:

Documents


0 download

TRANSCRIPT

Page 1: MISIÓN MISIÓNedicionpoliticasocial.xunta.gal/.../Formacions/Mision_Vision_Valores.… · Misión, Visión e Valores na xestión do sistema para a autonomía e atención á dependencia

Misión, Visión e Valores na xestión do sistema para a autonomía e atención á dependencia na Comunidade Autónoma de Galicia

Misión, Visión y Valores en la gestión del sistema para la autonomía y atención a la dependencia en la Comunidad Autónoma de Galicia

De acordo coa Lei 39/2006, do 14 de decembro, de promoción da autonomía persoal e atención ás persoas en situación de dependencia (BOE n.º 299 do 12.12.2006) e coa normativa autonómica vixente, o principal obxectivo dos nosos servizos é, xunto coa prevención das situacións de dependencia e a promoción da autonomía persoal, a atención ás persoas en situación de dependencia e promover o seu acceso aos recursos e dispositivos asistenciais recollidos na Carta de Servizos da Secretaría Xeral de Política Social, da Consellería de Traballo e Benestar (Xunta de Galicia).

A súa razón de ser é asegurar que tanto os procesos de valoración e recoñecemento da situación de dependencia, coma a correspondente asignación de servizos e prestacións, se realicen no tempo e na forma que establece a normativa e sempre de acordo cos principios de eficacia, eficiencia e equidade.

O fin último é estruturar e coordinar un conxunto de servizos e procesos, cos que se pretende contribuír, de xeito efectivo, a mellorar a calidade de vida e o benestar das persoas en situación de dependencia e das súas familias.

De acuerdo con la Ley 39/2006, del 14 de diciembre, de promoción de la autonomía personal y la atención a las personas en si-tuación de dependencia (BOE nº. 299 del 12.12.2006) y con la normativa autonómica vigente, el principal objetivo de nuestros servicios es, junto con la prevención de las situaciones de dependencia y la promo-ción de la autonomía personal, la atención a las personas en situación de dependen-cia y promover su acceso a los recursos y dispositivos asistenciales recogidos en la Carta de Servizos de la Secretaría Xeral de Política Social , de la Consellería de Traba-llo e Benestar (Xunta de Galicia).

Su razón de ser es asegurar que tanto los procesos de valoración y reconocimiento de la situación de dependencia, como la correspondiente asignación de servicios y prestaciones, se lleven a cabo en el tiempo y en la forma que establece la normativa y respetando siempre los principios de eficacia, eficiencia y equidad.

El fin último es estructurar y coordinar un conjunto de servicios y procesos, con los que se pretende contribuir, de manera efectiva, a mejorar la calidad de vida y el bienestar de las personas en situación de dependencia y de sus familias.

MISIÓN MISIÓN

Page 2: MISIÓN MISIÓNedicionpoliticasocial.xunta.gal/.../Formacions/Mision_Vision_Valores.… · Misión, Visión e Valores na xestión do sistema para a autonomía e atención á dependencia

MISIÓN VISIÓN VALORES

A aspiración dos servizos do Sistema para a Autonomía Persoal e Atención á Dependencia é garantir que todas as persoas en situación de dependencia, independentemente de onde residan, do seu xénero e da súa idade ou condición social, teñan acceso aos servizos que pon á súa disposición a Xunta de Galicia.

A meta que se pretende atinxir é que a xestión e a resolución das solicitudes se realicen de forma áxil (no menor tempo posible), obxectiva, eficaz e eficiente e que se lle asigne a cada persoa a modalidade de servizo ou prestación máis axeitada. Deste xeito, será posible optimizar os recursos dispoñibles e aproveitar ao máximo a potencialidade do servizo, co que se converterá nun vehículo de cohesión social e nunha axuda efectiva ás persoas dependentes.

O compromiso coa sociedade debe tradu-cirse tamén nun achegamento progresivo ás persoas en situación de dependencia e nun coñecemento, cada vez mellor, das súas necesidades e expectativas. Des-te xeito, será posible desenvolver unha oferta de servizos e prestacións cada vez mellor e proporcionarlle a cada persoa o tipo de axuda que máis se axuste ás súas verdadeiras necesidades.

Dende a Secretaría Xeral de Política Social preténdese:

• Satisfacer, de forma áxil, eficaz e efi-ciente, as necesidades das persoas en situación de dependencia e atender de forma óptima aos usuarios e usuarias reais e potenciais.

• Apostar pola calidade e adaptar a oferta de recursos e servizos ás necesidades de cada persoa en situación de dependen-cia, co fin de promover a súa autonomía persoal e de mellorar a súa calidade de vida.

• Converterse nun referente no ámbito estatal na prestación de servizos para a promoción da autonomía e a atención á dependencia.

• Fomentar a colaboración, cooperación e coordinación entre os distintos colecti-vos profesionais implicados no sistema de atención á dependencia.

• Investigar as tendencias das necesidades da sociedade para adiantarse á apari-ción de imprevistos e redirixir a xestión da organización de forma oportuna.

• Axustarse con axilidade aos cambios socioeconómicos e culturais, así como ás novas necesidades dos usuarios e usuarias, e propoñer novos servizos que optimicen a atención á dependencia.

La aspiración de los servicios del Sistema para la Autonomía Personal y Atención a la Dependencia es garantizar que todas las personas en situación de dependencia, independientemente de donde residan, de su género y de su edad o condición social, tengan acceso a los servicios que pone a su disposición la Xunta de Galicia.

La meta que se pretende alcanzar es que la gestión y la resolución de las solicitudes se lleven a cabo de forma ágil (en el menor tiempo posible), objetiva, eficaz y eficiente y que se le asigne a cada persona la modalidad del servicio o prestación más adecuada. De esta forma, será posible así optimizar los recursos disponibles y aprovechar al máximo la potencialidad del servicio, con lo que se convertirá en un vehículo de cohesión social y en una ayuda efectiva a las personas dependientes.

El compromiso con la sociedad ha de traducirse también en un acercamiento progresivo a las personas en situación de dependencia y en un conocimiento, cada vez mejor, de sus necesidades y expecta-tivas. De ese modo, será posible desarro-llar una oferta de servicios y prestaciones cada vez mejor y proporcionarle a cada persona el tipo de ayuda que más se ajuste a sus verdaderas necesidades.

Desde la Secretaría Xeral de Política Social se pretende:

• Satisfacer, de forma ágil, eficaz y efi-ciente, las necesidades de las personas en situación de dependencia y atender de forma óptima a los usuarios y usua-rias reales y potenciales.

• Apostar por la calidad y adaptar la ofer-ta de recursos y servicios a las necesi-dades de cada persona en situación de dependencia, con el fin de promover su autonomía personal y de mejorar su ca-lidad de vida.

• Convertirse en un referente en el ámbito estatal en la prestación de servicios para la promoción de la autonomía y la aten-ción a la dependencia.

• Fomentar la colaboración, cooperación y coordinación entre los distintos co-lectivos profesionales implicados en el sistema de atención a la dependencia.

• Investigar las tendencias de las necesi-dades de la sociedad para adelantarse a la aparición de imprevistos y redirigir la gestión de la organización de forma oportuna.

• Ajustarse con agilidad a los cambios so-cioeconómicos y culturales así como a las nuevas necesidades de los usuarios y usuarias, y proponer nuevos servicios que optimicen la atención a la depen-dencia.

VISIÓN VISIÓN

Os principios e valores que rexen o noso funcionamento e quefacer diario resú-mense en dez elementos concretos:

1. Empatía: a preocupación polas persoas constitúe a principal guía da actuación dos servizos do Sistema para a Autonomía e a Atención á Dependencia. Para iso in-tentamos alcanzar un coñecemento, cada vez máis profundo e detallado, das súas condicións de vida e necesidades parti-culares e favorecer unha atención o máis individualizada posible. O respecto, a to-lerancia, a solidariedade, a humanidade e a proximidade son valores fundamentais que inspiran o noso labor.

2. Eficacia: a organización debe ser capaz de alcanzar os obxectivos formulados, establecer indicadores cuantitativos de rendemento e avaliarse constantemente e, máis alá de todo iso, todo o traballo que realicemos debe traducirse nunha mellor calidade de vida das persoas en situación de dependencia.

3. Eficiencia: ademais de conseguir os mellores resultados posibles, é necesario poñer en práctica unha xestión responsa-ble que permita aproveitar ao máximo os medios e os recursos dispoñibles.

4. Equidade: todas as persoas en situa-ción de dependencia, independentemen-te do seu lugar de residencia, xénero, ida-de ou condición social teñen os mesmos dereitos e, polo tanto, deben dispoñer de igualdade de oportunidades á hora de ac-ceder ás prestacións recollidas na Carta de Servizos.

5. Transparencia, obxectividade e rigor: todo o procedemento de valoración e re-coñecemento do nivel de dependencia, así como da consecuente asignación de recursos, debe levarse a cabo coa maior transparencia, obxectividade e rigor. En calquera momento, o usuario debe poder coñecer o estado de tramitación do seu ex-pediente, así como os criterios e baremos

utilizados, que serán de carácter público e que se establecerán na normativa vixente.

6. Compromiso coa calidade e orientación ao usuario: os nosos profesionais tratan de ter sempre en mente a calidade do tra-ballo, tanto nos labores de xestión, coma no contacto cos usuarios e as súas fami-lias, e intentan conseguir o maior grao de satisfacción por parte destes.

7. Dinamismo, innovación e mellora con-tinua: as persoas que traballan nos servi-zos de Dependencia fan explícita cada día a súa capacidade de autocrítica, conven-cidas de que só así será posible mellorar o servizo que lles ofrecen aos cidadáns e cidadás, e aproveitarán as posibilidades de innovación e de agregación de valor.

8. Integración no ámbito socioeconómico: co fin de preservar a capacidade de lle dar resposta á demanda crecente, debemos ser capaces de adaptarnos á realidade so-cioeconómica de cada momento, así como ao desenvolvemento normativo concreto.

9. Participación social e cooperación con outras entidades, administracións e axen-tes sociais: adaptarse áxil e eficazmente ás novas demandas e contextos pasa ne-cesariamente por promover e manter si-nerxías co contorno e coa creación de re-tos conxuntos, a través dos que se ha de responder ás necesidades dos diferentes grupos de interese.

10. Traballo en equipo: o traballo conxunto resulta “clave” para o bo funcionamento dos nosos servizos. A organización racional do traballo, o uso compartido da información, das instalacións e dos recursos, a comunicación e o ambiente de traballo son fundamentais para lle poder ofrecer á cidadanía unha atención integral e de calidade. A implicación e a participación de todo o persoal, o respecto e o compromiso ético e profesional son ademais principios de funcionamento imprescindibles.

Los principios y valores que rigen nuestro funcionamiento y quehacer diario se re-sumen en diez elementos concretos:

1. Empatía: la preocupación por las per-sonas constituye la principal guía de la actuación de los servicios del Sistema para la Autonomía y la Atención a la De-pendencia. Para ello intentamos alcanzar un conocimiento, cada vez más profundo y detallado de sus condiciones de vida y necesidades particulares y favorecer una atención lo más individualizada posible. El respeto, la tolerancia, la solidaridad, la humanidad y la cercanía son valores fun-damentales que inspiran nuestra labor.

2. Eficacia: la organización debe ser ca-paz de alcanzar los objetivos planteados, establecer indicadores cuantitativos de rendimiento y evaluarse constantemen-te y, más allá de todo ello, todo el traba-jo que realicemos debe traducirse en una mejor calidad de vida de las personas en situación de dependencia.

3. Eficiencia: además de conseguir los mejores resultados posibles, es necesario poner en práctica una gestión responsa-ble que permita aprovechar al máximo los medios y los recursos disponibles.

4. Equidad: todas las personas en situa-ción de dependencia, independiente-mente de su lugar de residencia, género, edad o condición social tienen los mismos derechos y, por tanto, deben disponer de igualdad de oportunidades a la hora de acceder a las prestaciones recogidas en la Carta de Servizos.

5. Transparencia, objetividad y rigor: todo el procedimiento de valoración y reconoci-miento del nivel de dependencia, así como de la consecuente asignación de recursos, debe llevarse a cabo con la mayor traspa-rencia, objetividad y rigor. En cualquier momento, el usuario debe poder conocer el estado de tramitación de su expediente, así como los criterios y baremos utiliza-

dos, que serán de carácter público y que se establecerán en la normativa vigente.

6. Compromiso con la calidad y orien-tación al usuario: nuestros profesionales tratan de tener siempre en mente la calidad del trabajo, tanto en las labores de gestión, como en el contacto con los usuarios y sus familias, e intentan conseguir el mayor grado de satisfacción por parte de éstos. 7. Dinamismo, innovación y mejora conti-nua: las personas que trabajan en los ser-vicios de Dependencia hacen explícita cada día su capacidad de autocrítica, convenci-das de que sólo así será posible mejorar el servicio que ofrecen a los ciudadanos y ciu-dadanas, y aprovecharán las posibilidades de innovación y de agregación de valor.

8. Integración en el entorno socioeconó-mico: con el fin de preservar la capacidad de darle respuesta a la demanda crecien-te, debemos ser capaces de adaptarnos a la realidad socioeconómica de cada mo-mento, así como al desarrollo normativo concreto.

9. Participación social y cooperación con otras entidades, administraciones y agentes sociales: adaptarnos ágil y eficaz-mente a las nuevas demandas y contex-tos pasa necesariamente por promover y mantener sinergias con el entorno y con la creación de retos conjuntos, a través de los que se debe dar respuesta a las necesi-dades de los diferentes grupos de interés.

10. Trabajo en equipo: el trabajo conjunto resultan “clave” para el buen funciona-miento de nuestros servicios. La organiza-ción racional del trabajo, el uso comparti-do de la información, de las instalaciones y de los recursos, la comunicación y el ambiente de trabajo son fundamentales para poder ofrecerle a la ciudadanía una atención integral y de calidad. La impli-cación y la participación de todo el per-sonal, el respeto y el compromiso ético y profesional son además principios de funcionamiento imprescindibles.

VALORES VALORES